Příklady časové návratnosti vložených finančních prostředků při budování různých typů parkování.
(ROI = Return of Investment – Časová návratnost investice).
• Parkovací místa na komunikacích – vhodné do centra i na okraje měst – rychlá, jednoduchá instalace chytrých senzorů systému H-SMART Parkování, velmi nízké náklady na vytvoření jednoho parkovacího místa – ROI – v úrovni měsíců (3 – 6 měsíců).
• Parkovavací plocha pod závorou – vhodné na okraje měst, periferie, P+R, sběrná parkoviště apod. ROI – v úrovni roků (2 – 4 roky)
• Parkovací dům neopláštěný – vzdušný – vhodné na okraje měst, periferie, P+R, sběrná parkoviště apod. ROI – v úrovni roků (3 – 6 let)
• Parkovací dům – podzemní podlaží / nadzemní podlaží – vhodné do centra města. ROI – nejdelší – v úrovni roků (6 – 15 let)
Individuální časová návratnost vložených finančních prostředků při budování konkrétních parkovacích kapacit je ovlivněna různými parametry – počtem parkovacích míst, místní cenou za parkování, technickými podmínkami při výstavbě.
Návratnost každého projektu se proto může lišit od shora uvedených obecných příkladů.